Vi lanserar nytt medlemsregister

Våren 2018 lanserade vi en uppdatering av vår hemsida. Nu har vi tagit ytterligare ett stort kliv mot 2020 med ett nytt, modernt medlemsregister som ger dig som medlem full kontroll över ditt medlemskap.

Redan i somras nämnde vi detta projekt och nu är det dags att lägga nästa pusselbit! Medlemsregister 2.0 är här! Nya funktioner i medlemsregistret är att du kan uppge betydligt fler uppgifter som hjälper oss i vårt arbete, till exempel kan du välja vilken region du tillhör, ålder och kön.

En av de viktigaste förändringarna är hur vi kommer att kommunicera i framtiden. För att vi ska kunna fullgöra våra skyldigheter gentemot våra medlemmar så måste vi kunna skicka ut inbjudan till Årsmöte och eventuell annan viktig information som rör ditt medlemskap oavsett om du prenumererar på vårt nyhetsbrev eller inte. Denna information kommer du som medlem alltså inte att kunna välja bort på annat sätt än att begära utträde ur föreningen. Övrig information som går ut som nyhetsbrev kan du när som helst välja att prenumerera på, eller inte. Oavsett vad du väljer så kan du enkelt ångra dig igen.

Då denna förändring är så pass omfattande så kräver vårt utskick av Nyhetsbrev ett nytt medgivande från alla våra medlemmar i enlighet med GDPR (lag om hur personuppgifter får hanteras).

Om du vill ha vårt nyhetsbrev i fortsättningen så måste du logga in på ”Mitt Konto” och under ”Kontouppgifter” välja att du önskar få vårt nyhetsbrev.

Om du saknar inloggning: För att få ett lösenord använder du ”Glömt lösenord” och anger din mailadress så skickas ett lösenordsåterställningsmail ut till din adress. Observera att mailet kan hamna i din skräppost! När du återställt/skapat ett lösenord kan du logga in och se och rätta alla dina uppgifter.

Vi hoppas att alla medlemmar gläds åt denna nyhet och vill hjälpa oss att hålla vårt medlemsregister uppdaterat så att vi kan jobba vidare med att alla med hyperhidros ska få ett bättre bemötande i vården och bättre behandling. Men om du på grund av detta eller andra skäl väljer att avsluta ditt medlemskap så mailar du oss på info@hyperhidrosforeningen.se och uppger att du önskar utträde ur föreningen.

Vill du veta mer om hur vi hanterar personuppgifter? Läs vår nya Integritetspolicy!