Påskägg från styrelsen

Påsken är här och solen börjar värma i stora delar av vårt avlånga land. I parker och på uteserveringar syns människor njuta av solens strålar, men för många med hyperhidros går vi mot en tid av ångest och konstanta svettfläckar på kläderna.

Vi i styrelsen i Patientföreningen för Hyperhidros jobbar för fullt för att alla med hyperhidros ska kunna få hjälp av sjukvården. Vårt arbete bygger mycket på att kunna visa att hyperhidros drabbar en stor grupp människor av alla kön, åldrar och etniciteter.

Vi vill därför rikta ett stort tack till alla våra befintliga medlemmar och vill också passa på att överlämna en påskgåva i form av en uppdaterat sida om Hyperhidros i media. Här finner du läsning och videoklipp kring hyperhidros och sidan kommer att uppdateras löpande så kika gärna in nu och då samt sprid ordet om föreningen så att vi kan bli ännu fler och visa att hyperhidros är något som måste tas på allvar.

Styrelsen vill med detta önska alla våra medlemmar en Glad Påsk.