Enligt beslut på senaste årsstämman om byte av system för hantering av medlemsregister har en förflyttning av existerande medlemsdatabas nu genomförts. Bytet innebär att föreningen från och med nu kommer att ha en årlig medlemsavgift för att säkerställa aktiva medlemskap med medlemmar som stöttar föreningen på årlig basis. Det går även att donera pengar i det nya systemet, något som saknats tidigare. Överföringen till det nya systemet innebär även att vår personuppgiftspolicy som reglerar hur dina personuppgifter hanteras har uppdaterats, vilket vi informerar om här och per mail till alla medlemmar som var registrerade vid förflyttningen. Vi rekommenderar att du klickar på länken ovan och läser genom policyn nu eller i samband med din nästa förnyelse.
Givetvis vill vi även berätta om fördelarna med det nya systemet och hur det fungerar i praktiken. Systemet föreningen har valt heter Memlist och det öppnar upp för ett flertal nya funktioner som SMS-utskick och Swish-betalning, samt innebär goda möjligheter för föreningen att växa och utvecklas i framtiden.
Om du inte redan är medlem och vill bli det, så blir du det här: Bli medlem
Jag är redan medlem, vad behöver jag göra för att behålla mitt medlemskap?
Medlemskap kommer fortsättningsvis att löpa årsvis med förfallodag på det datum du registrerade dig som medlem. Cirka en vecka innan detta datum skickas ett mail ut till dig om att det är dags att förnya medlemskapet. Mailet innehåller en länk till ett registreringsformulär där du kontrollerar att de uppgifter vi har registrerade är korrekta och fyller i om några saknas. Du kan också uppge ditt mobilnummer om du föredrar att få SMS nästa gång det är dags för förnyelse.
Till sist väljer du medlemskapstyp för det kommande året. Nytt är nu att det finns fyra olika medlemskap.
- Medlemskap, vuxen över 18 år: 125 kr/år
- Medlemskap, anhörig över 18 år: 125 kr/år
- Medlemskap, ungdom upp till 18 år: 0 kr/år
- Familjemedlemskap, inkluderar alla bosatta på huvudmedlemmens adress: 185 kr/år
Du har även möjlighet att stödja föreningen ytterligare genom att lägga till en donation om 75 kr. Därefter kan du välja att betala med VISA, MasterCard eller Swish.
Jag vill inte längre vara medlem, hur gör jag då?
Om du inte längre vill vara medlem så kan du göra detta på två sätt:
- Skicka ett mail till info@hyperhidrosforeningen.se från den registrerade e-postadressen (eller uppge den i mailet) och ange att du önskar bli avregistrerad.
- Ingenting, när ditt medlemskap förfaller så kan du ignorera förnyelsemailet så raderas dina uppgifter automatiskt efter 6 månader.
Nya inställningar för nyhetsbrev
I och med bytet kommer vi framåt att även skicka ut våra nyhetsbrev från samma system. Du själv kan välja i vilken omfattning du önskar motta mail från oss. Du styr detta från din inloggning på Min sida. För att skapa inloggning och ändra dina inställningar, se stycket nedan om att uppdatera sina uppgifter. Utskicken delas in i tre nivåer.
- System – Utskick av viktiga systemmeddelanden. Bör ej väljas bort då den behövs för t.ex. förnyelse-mail och glömt lösenord-funktionen.
- Viktigt – Utskick av viktiga föreningsmeddelanden, såsom kallelse till årsmöte. Bör ej väljas bort.
- Normal – Utskick av våra nyhetsbrev med uppdateringar kring föreningens aktiviteter och nytt inom hyperhidros. Sker ca 4 ggr/år. (Standard)
För att få ut det mesta av ditt medlemskap så rekommenderar vi att du behåller inställningarna på Normal.
Kan jag uppdatera mina uppgifter redan nu?
Visst kan du det! Om du redan idag vill logga in och uppdatera dina uppgifter så kan du klicka ”Min Sida” och på ”Glömt lösenord”, fylla i din e-postadress och följa instruktionerna i mailet som skickas ut. Vid problem kan du alltid kontakta oss på info@hyperhidrosforeningen.se så hjälper vi till.
När du har skapat ett nytt lösenord kan du logga in på Min sida och uppdatera dina uppgifter.