Medlemsmöte

Vi blev ca 30 personer som slöt upp på Café Portiken. Det bjöds på lättare förtäring och fantastisk skönsång från Anna. Det diskuterades om den nuvarande situationen för oss med Hyperhidros och vilka möjligheter till vård som finns och tips och idéer delades. Hade du inte möjlighet att komma denna gång så kommer vi att med jämna mellanrum bjuda in till denna form av möte då det var mycket uppskattat.

Posted in Uncategorized | Kommentering avstängd

Sökes: Patienter som vill berätta sin story i media

Det finns ett stort intresse kring vår fråga  om hyperhidros och för att kunna få ännu mer utrymme i media behöver vi fler personer som vill berätta sin historia. Hur påverkades ditt liv av dina svettningar innan du fick behandling? Hur förändrades det när du började få behandling? Bor du i något av de län där behandlingen numera inte bekostas av landstinget, vill vi också gärna att du kan berätta hur det påverkar dig.

Vi behöver alla typer av erfarenheter och personer; män och kvinnor, i olika åldrar och med svettningar från olika delar av kroppen som kommer från olika delar av landet.

Det viktiga är att du är pratsam, villig att berätta om dina problem i media (tv och/eller tidningar) och tycker det är ok att synas med namn och bild. Vill du ha stöd eller tips inför en intervju hjälper vi naturligtvis dig med det.

Ju mer uppmärksamhet vi kan få i media, desto bättre möjlighet för oss alla att få bättre förståelse och stöd för vår sjukdom i samhället!

Mejla en kort beskrivning om din erfarenhet av sjukdomen och behandling, ålder, var du bor och hur vi kan komma i kontakt med dig, @info@hyperhidrosforeningen.se

Posted in Uncategorized | Kommentering avstängd